Reglement clubkleding

Het reglement heeft betrekking op door s.v. Enkhuizen verstrekte clubkleding aan teams en vrijwilligers.

• Kledingcommissie s.v. Enkhuizen is eigenaar van alle door de club in bruikleen verstrekte kleding welke is voorzien van de huisstijl s.v. Enkhuizen.

Teamkleding

• De teamverantwoordelijke van een team tekent namens het team voor ontvangst bij de uitreiking van de tenues. Een ondertekend exemplaar houdt men zelf, het andere wordt gearchiveerd door de kledingcommissie.
  • Teamverantwoordelijke draagt zorg voor het volledige houden van de teamtas en jaagt eventueel vermissende kleding na.
  • Teamverantwoordelijke draagt zorg voor een wasschema. Uitgangspunt is dat teamkleding door leden of ouders van leden per toerbeurt worden gewassen.
  • Het is de teamverantwoordelijke vrij om teamtas tegen betaling door iemand buiten het team te laten wassen. Kosten zijn voor rekening team.
  • Teamleden zullen niet individueel de kleding mee naar huis nemen en zelf wassen.
  • De teamtas is voorzien van een wasvoorschrift zodat de tenues in optimale staat blijven.
  • Indien, door het niet in acht nemen van die wasvoorschriften, schade aan de kleding ontstaat, wordt het team daarvoor aansprakelijk gesteld. De kosten worden ten laste van het team in rekening gebracht ter waarde van het aanschafbedrag.
  • Degene die de kleding heeft gewassen of laten wassen, zorgt dat de kleding bij aanvang van de volgende wedstrijd weer voor het team beschikbaar is.
  • Het doel van de wedstrijdkleding is het gebruik tijdens wedstrijden. Het is verboden deze kleding anders te gebruiken bij bijvoorbeeld trainingen of in de privé-sfeer.
  • Voetballende leden kunnen alleen een marineblauw ondershirt, thermoshirt en slidingbroek gebruiken onder het wedstrijdtenue. Dit verplicht het K.N.V.B. reglement.
  • Het is niet toegestaan uitingen op de teamkleding aan te brengen. Dit is voorbehouden aan de kledingcommissie.
  • Bij vermissing van kleding of schade dient de elftalbegeleider dit zo snel mogelijk te melden bij de kledingcommissie.
  • Bij vermoedelijk diefstal moet een proces-verbaal van aangifte bij politie worden overlegt.
  • Aan het einde van het voetbalseizoen dient de teamverantwoordelijke er voor te zorgen dat de tas met kleding compleet wordt ingeleverd bij de kledingcommissie. Ontbrekende kledingstukken welke niet gemeld zijn door teamverantwoordelijk aan kledingcommissie worden in rekening gebracht , ter hoogte van het aanschafbedrag, bij het desbetreffende team.
  • Indien dit reglement niet voorziet is de beslissing aan de kledingcommissie.