7x7 voetbal

Wat is 7x7 voetbal bij s.v. Enkhuizen?
Bij 7x7 voetbal nemen teams, bestaande uit zeven spelers die 35 jaar of ouder zijn, het op een half veld tegen elkaar op. Niet het presteren staat centraal, maar wel het recreatieve voetballen met en tegen leeftijdsgenoten. Opzettelijk overtredingen maken is verboden.

Wat zijn de spelregels?
7x7 hanteert de normale spelregels veldvoetbal, met de daarop volgende uitzonderingen:

Algemeen
  • We spelen zonder scheidsrechter op een half veld. Er mag doorlopend worden gewisseld.
  • De doelen hebben bij toernooi een afmeting van 5 x 2 meter.
  • Balgrootte nummer 5 (een normale bal). Tactisch kan een 1-2-3-1 opstelling worden gehanteerd.

Spelbegin
  • De aftrap begint of wordt na een doelpunt hervat in het midden van het speelveld. De
tegenpartij moet een afstand van minimaal 8 meter in acht nemen.

Buitenspel
  • Is niet van toepassing.

Strafschop
  • De afstand doellijn - penaltystip bedraagt 8 meter.

Uitbal
  • Bij een uitbal wordt het spel hervat met het inpassen of schieten van de bal. De tegenstander moet op minimaal 5 meter afstand staan. Het is toegestaan om direct te scoren.

Hoekschop
  • Hoekschoppen worden vanaf de hoekpunten genomen.

Sliding
  • Het maken van slidings is niet toegestaan.

Wanneer spelen we?
Bij s.v. Enkhuizen wordt 7x7 voetbal aangeboden in recreatief verband en in voor- en najaarstoernooien in oostelijk West-Friesland. In principe wordt 7x7 recreatief 2x in de maand aangeboden op de vrijdagavond om 19:30 uur tot maximaal 21:00 uur. Dat doen we op het hoofdveld (veld A). Bij aanmelding van 10 of meer voetballers gaat de onderlinge wedstrijd door. Communicatie vindt plaats via de app Teamers en Whatsapp.

In samenspraak met andere regionale verenigingen (ASV, Sporting andijk, Zouaven, Lutjebroek,  FC Medemblik, Twisk-Opperdoes, Blokkers, e.a.) wordt elk na- en voorjaar 4x een toernooi gespeeld op één van de terreinen van de deelnemende verenigingen. Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt door de organiserende vereniging een spelschema bepaald, dat nooit langer duurt dan 5 kwartier. Veelal worden er wedstrijdjes gespeeld van 10 à 15 minuten met 5 minuten pauze naar de volgende roulerende wedstrijd.

Wie kan zich aanmelden voor 7x7?
Elk voetballend lid van s.v. Enkhuizen dat 35 jaar of ouder is kan zich zelfs met meervoudige speelgerechtigdheid (za-zo-ma en/of vr) aanmelden. Mooier kan je het niet krijgen.

In het contributieoverzicht vind je het actuele tarief. Klik hier om naar het contributieoverzicht te gaan. Interesse? Meld je aan via het inschrijfformulier door hier te klikken.

Meer informatie is te vinden op de teampagina's;.

7x7 mannen

7x7 vrouwen