Interne scouting

De interne scouting is een groep onafhankelijke voetbalmensen. Deze groep bestaat uit gediplomeerde trainers, mensen met veel ervaring en kennis van jeugdvoetbal en pedagogisch onderlegde mensen. Deze mix van enthousiaste voetballiefhebbers staat iedere zaterdag langs de lijn om jeugdspelers te bekijken. Na afloop van elke wedstrijd wordt een kort verslagje gemaakt van wat de scout gezien heeft. Niet om te beoordelen, maar om in kaart te brengen welke ontwikkeling spelers doormaken.

De interne scouting is ondersteunend bij het indelen van de teams. Het kan voorkomen dat een coördinator, trainer of begeleider een verzoek indient om advies te geven over een speler. Ook kan het gebeuren dat de interne scouting, na intern overleg, een speler onder de aandacht brengt.  Zo probeert men bij s.v. Enkhuizen ernaar te streven iedere speler zoveel mogelijk op zijn of haar niveau te laten spelen.

De interne scouting bestaat uit onderstaande personen: