Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Jaarverslag 2021-2022

Jaarverslag 2021-2022 s.v. Enkhuizen

Het eerste seizoen s.v. Enkhuizen. Na 1,5 jaar met weinig activiteit op het Sportpark Immerhorn door COVID gerelateerde maatregelen is 2021-2022 een seizoen van terugkeren naar het oude normaal. Trainen, voetballen en ontmoeten. De nieuwe vereniging beleeft haar vuurdoop na een zomer waarin er veel is gedaan aan de restyling van sportpark Immerhorn tot s.v. Enkhuizen. Geen rood/geel, geen oranje/groen, maar marineblauw/geel zijn de nieuwe clubkleuren. De tenues zoals eerder ontworpen voor de gecombineerde dameselftallen worden club breed omarmt.

Maanden van overleg tussen besturen, middels de Fusie begeleidingscommissie, het uitdenken van nieuwe beleidsstukken en met samengevoegde commissies van beide verenigingen, danwel nieuwe commissies is de basis gelegd voor de seizoenstart. Leden lijken nieuwsgierig naar s.v. Enkhuizen maar bovenal is iedereen weer toe aan voetballen! De fusie wordt gevierd met een openingsweekend eind september waarbij de feestavond druk bezocht en erg gezellig was.

Eigenlijk start het seizoen al iets eerder met het Kreeft Auto voorbereidingstoernooi. Twee zeer drukke dagen op het sportpark.

Bestuur

Bestuur s.v. Enkhuizen 2021-2022: In het fusieproces is er een tijdelijk bestuur geïnstalleerd. In de eerste ALV, welke digitaal plaats vindt, is het formele bestuur van s.v. Enkhuizen geïnstalleerd. Voorzitter; Pieter Veenstra, Penningmeester: Marcel Doezie, Secretaris; Ankie Eleveld; Voetbalzaken: Henk Spaan, facilitaire zaken: Paul Folsche, Sponsoring & PR; Taco Vunderink; In juli sluit ook Bart Spruit aan als bestuurslid Leden & vrijwilligers. Daarmee is het bestuur voltallig.

Eerste elftal:

Onder leiding van Gregory van Sauers als eerste hoofdtrainer van s.v. Enkhuizen weet het vlaggenschip op de laatste speeldag handhaving te bewerkstelligen.

Seniorenvoetbal:

s.v. Enkhuizen start met 5 heren seniorenelftallen. 1 veteranenelftal, een dames zondag 1 & dames zaterdag 1, Op vrijdag 7x7 voetbal regionaal en op woensdag Walking Football. Niet te vergeten de maandagavond trainingsgroep.

Jeugdvoetbal:

De fusie werpt zijn vruchten af. Er is ledenaanwas. Alle leeftijdsgroepen zijn goed vertegenwoordigd. Het kaboutervoetbal raakt vol en maakt dat er vijf onder 7 elftallen worden gestart. Omdat teams vol raken wordt er gewerkt met trainingsleden. Onze meisjes afdeling is stabiel en heeft opvolgende elftallen in de leeftijdscategorieën vanaf onder 9. In Bjorn Tijssen vindt s.v. Enkhuizen haar gewenste Hoofd jeugdopleiding. Een boost voor de ontwikkeling van het voetbaltechnisch beleid en de technische commissie. Richting het einde van het seizoen wordt gestart met het voetbaltechnisch beleidsplan. Een duidelijke beschrijving van waar we naar toe willen met de vereniging.

Sponsoring & PR:

Voor de sponsoring een uitdaging om alle teams van sponsoren te voorzien. In RIS Rubber heeft s.v. Enkhuizen haar eerste hoofdsponsor gevonden. Met Jelle Ooteman makelaars een trotse topsponsor. Beide prijken op het shirt van het eerste elftal. Het gaat goed op sponsorgebied. Veel nieuwe sponsoren worden aangetrokken. Het aantal borden langs het veld neemt toe en er komen flink meer sponsorgelden binnen. Met verslagenheid nemen wij in April kennis van het plotselinge overlijden van Marco Peeters. De voormalig hoofdsponsor van v.v. DINDUA en huidig sponsor van s.v. Enkhuizen.

De website en social media kanalen van s.v. Enkhuizen zijn levendig en worden voorzien van veel content. Er is een duidelijke huisstijl ontwikkeld. Via Duin hebben we een webshop met clubkleding. En in september start ook de merchandise shop met paraplu’s sjaals en mutsen.

Club van 100

Geen club van 100 gulden maar 50 euro, geen club van 100 leden maar inmiddels 124 leden is de club van 100 groeiende en al toe aan een groter overzichtsbord. Velen dragen de club een warm hart toe.

Facilitair:

Er komen dit jaar veel zaken van de grond. De groep facilitaire vrijwilligers is groeiende en bovenal gezellig. Op maandag en donderdag worden er veel zaken gerealiseerd door de facilitaire ploeg. Er is een nieuw standaard voor ballen. Er komen dit seizoen echte RVS ballenkarren. Het materiaal raakt op orde. Richting het einde van 2021 nemen we afscheid van de kantine van voormalig West Frisia en gaat deze tegen de vlakte. Niet veel later zal ook de in onbruik geraakte tribune bij het voormalig hoofdveld van West Frisia gesloopt worden.

Voor de toekomst zijn er plannen voor een extra kunstgrasveld. En is de wens om door te groeien naar een multifunctionele (nieuwe) accommodatie en open sportpark. In mei worden de burgemeester, wethouders en alle politieke partijen uitgenodigd om kennis te maken met de vereniging. Een vruchtbare dag waarbij er kennis wordt gemaakt met de activiteiten op het sportpark. Achter de schermen is er voortgang op de aanleg van het extra kunstgras veld waarbij hopelijk (einde) seizoen 2022-2023 de eerste schep in de grond gaat. Voor de toekomstige accommodatie is een Ruimtelijk programma van eisen opgesteld. De realisatie van een nieuw gebouw (en beheer) zal enige jaren op zich laten wachten

Leden & vrijwilligers

Er is een aardige aanwas van spelende leden met name in de jeugd. De vrijwilligersschare is groeiende. Commissies raken dit seizoen steeds verder gevuld. Er ontstaat gewenst beleid op vrijwilligers en het aantal vaste vrijwilligers is groeiende. Er is meer aandacht voor het behouden & belonen van vrijwilligers. Het aantal scheidsrechters is groeiende door proactief beleid van de scheidsrechterscommissie. Om een soepel verloop van een groeiend aantal activiteiten te kunnen waarborgen wil het bestuur de taakplicht verder evolueren. Hiermee wil s.v. Enkhuizen meer leden activeren om iets voor de vereniging te doen.

In Memoriam

Tijdens de eerste thuiswedstrijd van heren 1 werd stil gestaan bij het verlies van een aantal belangrijke clubmensen van v.v.DINDUA & West Frisia ten tijde dat het voetbal vanwege COVID stil lag: Hans Visser (vrijwilliger v.v. DINDUA), Hans Karremans (vrijwilliger en consul v.v. DINDUA & West Frisia); Henk de Graaf Sr. (erelid v.v. DINDUA); Evert May (erevoorzitter West Frisia), Chris Valenteijn (West Frisia), Gerard van Rensch (West Frisia)

In seizoen 2021-2022 ontvielen ons de volgende personen:

1 augustus overlijdt Harm Hut plotseling. Oud speler van West Frisia en beoogd trainer van de JO11-4 van s.v. Enkhuizen.

In oktober overlijdt Hugo van Driel. Oud speler, bestuurslid vrijwilliger en scheidsrechter van v.v. DINDUA

Op 4 mei bereikte ons het droevige bericht dat voormalig West Frisia lid en trouw Rood Geel supporter Bram Duijn op 76-jarige leeftijd is overleden. Bram heeft diverse functies binnen de vereniging bekleed. Van commissielid tot begeleider van jeugdteams, van bestuurslid tot begeleider van het eerste elftal.

Tot slot:

2021-2022, zogezegd het eerste seizoen van s.v. Enkhuizen was een seizoen waarin we samen vooruit zijn gegaan. Een goede basis voor een toekomstbestendige sportvereniging. Er zijn veel zaken opgepakt en veel loopt goed. Daar waar zaken nog niet optimaal gaan willen we volgende seizoen verder verbeteren. Een geslaagd seizoen met dank aan blije leden en heel veel enthousiaste vrijwilligers!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!