Inschrijfformulier vrijwilligers

Inschrijfformulier s.v. Enkhuizen vrijwilligers

Dit inschrijfformulier is bedoeld voor vrijwilligers met een vaste functie binnen de club, zoals trainers, begeleiders en commissieleden. Door je in te schrijven word je kosteloos lid van de vereniging en kun je bijvoorbeeld naar de Algemene Ledenvergadering komen.

Ook is dit inschrijfformulier bedoeld voor (maatschappelijke) stagiairs die een (tijdelijke) stage bij s.v. Enkhuizen gaan lopen.

s.v. Enkhuizen vindt normen en waarden bij de beoefening van de sport belangrijk en wil actief werken aan de bewustwording bij spelers, begeleiders, trainers, en ouders/verzorgers hiervan. We willen dat s.v. Enkhuizen een ontmoetingsplaats is waar sporters gezamenlijk met plezier en voldoening kunnen sporten. Dit vraagt om duidelijke gedragsregels, welke te lezen zijn in de gedragscode.

s.v. Enkhuizen heeft een huishoudelijk reglement welke een uitwerking is van afspraken en regels die binnen s.v. Enkhuizen van toepassing zijn.

Met dit huishoudelijk reglement worden zaken beoogd die niet als zodanig in de statuten staan, maar wel van belang zijn voor het functioneren van de vereniging, nader te specificeren.

Voor iedere vrijwilliger die in zijn of haar functie in aanraking komt met minderjarigen, mensen met een verstandelijke beperking, of andere kwetsbare groepen wordt gratis een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd.

Een VOG is een verklaring van het ministerie van Veiligheid en Justitie waaruit blijkt dat het gedrag uit het verleden van die persoon geen bezwaar oplevert voor het gevraagde doel, bijvoorbeeld het verkrijgen van een nieuwe baan of het werken met minderjarigen bij een sportvereniging. Een VOG staat ook wel bekend als een bewijs van goed gedrag.

Meer over de VOG vind je in het beleidsdocument VOG.

* = verplicht