Uitleg inschrijven taken voetbal.nl-app

Handleiding installeren Voetbal.nl-app en aanmelden vrijwilligerstaken

Stap 1: Installatie van de voetbal.nl-app
Allereerst is het belangrijk dat je de voetbal.nl-app op je telefoon installeert (indien je dit nog niet hebt gedaan). Dit kan eenvoudig via https://www.voetbal.nl/voetbalnl-app.

Stap 2: Registreren in de voetbal.nl-app
Na het downloaden van de app op je telefoon kun je de app openen. Klik vervolgens op ‘registreren’. Bij het registreren wordt er gevraagd om een e-mailadres en een wachtwoord. Let op! Het is hierbij belangrijk dat je gebruikmaakt van het e-mailadres welke bij het aanmelden van het lidmaatschap bij onze vereniging ook is doorgegeven, dus welke bekend is bij de ledenadministratie en de KNVB. Wanneer het niet lukt om te registreren neem dan contact op met de ledenadministratie via [email protected] om het e-mail adres te checken/aan te laten passen.

Stap 3: Inloggen in de voetbal.nl-app
Na het registreren in de voetbal.nl-app kun je inloggen in de app met je e-mailadres en wachtwoord. Klik op links boven in het scherm. Vervolgens verschijnt het volgende scherm

IMG_5388.PNG

Indien je het kopje ‘Vrijwilligerstaken’ ziet staan dan ben je geregistreerd met het juiste e-mailadres en kun je verder naar stap 4.

Stap 4: Aangeven beschikbaarheid
Klik daarna op het kopje ‘Vrijwilligerstaken’. Vervolgens verschijnt het volgende scherm:

IMG_5389.PNG

Klik dan op het kopje ‘Mijn beschikbaarheid’. Vervolgens verschijnt het volgende scherm:

IMG_5390.PNG

Door middel van het aanvinken van de dagen kun je aangeven op welke dagen je bereid bent om vrijwilligerstaken uit te voeren voor de vereniging. Schrik niet! Wij vragen je niet om zeven dagen per week vrijwilligerstaken uit te voeren voor de vereniging. Deze informatie wordt gebruikt voor planningsdoeleinden (en het eventueel toewijzen van taken indien er geen vrijwilligers zijn ingeschreven op een taak). Op de zaterdag en zondag hebben we de meeste vrijwilligers nodig, dus als je op zaterdag of zondag kunt dan graag deze op beschikbaar zetten.

Stap 5: Aangeven welke taken u wilt doen
Klik vanuit het hoofdmenu wederom op het kopje ‘Vrijwilligerstaken’ en vervolgens op het kopje ‘Mijn taken’. Daarna verschijnt het volgende scherm:

IMG_5391.PNG

Maak een keuze uit de taken en schuif het vakje op groen.
Een kantine- of keukendienst kun je aansluitend ook direct zelf inplannen in de app. Voor de andere voorkeurstaken die je opgeeft wordt je gedurende het seizoen benaderd om in overleg in te plannen.

Na het doorgeven van je beschikbaarheid en het aanvinken van bardienst kun je je voor de bardiensten direct zelf inschrijven voor een datum en tijd. Vanuit het hoofdmenu klikt u op ‘Programma’. Vervolgens verschijnt het volgende scherm:

IMG_5392.PNG

In dit scherm kun je scrollen door de verschillende taken op de verschillende dagen. Indien er achter een taak een open bolletje of een bolletje dat voor de helft groen gekleurd is betekent dat er op deze taak en datum nog vrijwilligers nodig zijn. Je kunt dan inschrijven op deze taak. Klik op het bolletje om de taak te openen. Klik vervolgens onder in het scherm dat nu opent op het groene rondje met + om in te schrijven voor de taak.

Bevestig als laatste met OK in het scherm om in te schrijven.

IMG_5393.PNG

Je ontvangt een bevestiging in de voetbal.nl app van de ingeplande bardienst. Wanneer je onverwachts niet kunt, zorg zelf voor vervanging! Mocht je vrijgesteld zijn omdat je vast vrijwilligerswerk doet of gebruik maakt van de afkoopregeling zijn bovengenoemde mogelijkheden beperkt en zie je bij je status "vrijgesteld"staan.

Gerelateerd: Hulp bij voetbal.nl account

Mocht je vragen hebben kun je contact opnemen met commissie leden en vrijwilligers via [email protected].

Bart Spruit
Tessa Vunderink