Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Jaarverslag 2022-2023

Jaarverslag 2022-2023 s.v. Enkhuizen
Het tweede seizoen van s.v. Enkhuizen. De vereniging raakt op stoom en is groeiend in spelende leden alsook vrijwilligers. In november verwelkomen Lieke Veltman als 1000ste lid. Meer dan 1000 voetballers en/of vrijwilligers zijn verbonden aan de verening.

Bestuur
Bestuur s.v. Enkhuizen 2022-2023: voorzitter: Pieter Veenstra, penningmeester: Marcel Doezie, secretaris: (vacant), Sportzaken: Henk Spaan, facilitaire zaken: Annette Fölsche (neemt de plek in van Paul Fölsche), sponsoring & PR: Jurgen Steltenpool (neemt de plek in van Taco Vunderink), leden & vrijwilligers: Bart Spruit. Aan het bestuur wordt de functie kantine & evenementen toegevoegd. Deze verantwoordingsgebieden vielen onder de voorzitter en bestuurslid leden & vrijwilligers en is momenteel vacant.

Eerste elftal
Nog steeds onder leiding van Gregory van Sauers als hoofdtrainer van s.v. Enkhuizen probeert het vlaggenschip handhaving te bewerkstelligen. In een verzwaarde degradatieregeling, om de voetbalpiramide her te verdelen door een leegloop aan teams in de onderste klasse, degraderen er drie teams. Nog eens drie teams spelen nacompetitie.  Nacompetitie voor een zeer beperkt aantal plekken in de 2de klasse. Met 38 punten ontloop de Heren 1 de nacompetitie helaas niet. In de eerste wedstrijd gaat het mis en is degradatie een feit. Een gemengd gevoel resteert daar er zoveel punten werden gehaald. Volgend jaar 3de klasse met wederom een verzwaarde regeling. Voor volgend seizoen wordt Rudo Hidden binnen gehaald als hoofdtrainer nadat Gregory van Sauers al vroeg in het seizoen aan geeft na dit seizoen te stoppen als trainer.

Seniorenvoetbal
s.v. Enkhuizen start met zes heren seniorenelftallen. Eén veteranenelftal, dames zondag 1 en dames zaterdag 1, op vrijdag 7x7 voetbal regionaal (vrouwen, mannen) en op woensdag Walking Football. Niet te vergeten de maandagavond trainingsgroep. Dit jaar worden de helden van Heren 7 kampioen in een absolute kraker tegen De Zouaven.

Jeugdvoetbal
Er is nog altijd ledenaanwas. Alle leeftijdsgroepen zijn goed vertegenwoordigd en er is aanwas van nieuwe leden in de jeugd. Binnen de jeugd zien we een groot verloop van kinderen die andere keuzes maken/hobby's hebben. Zo zijn er op enig moment wel 70 uitschrijvingen. Maar ook 80 inschrijvingen. Een leven lang voetballen (één sport) is niet. Onze meisjesafdeling is stabiel en heeft opvolgende elftallen in de leeftijdscategorieën vanaf onder 11. Een voetbaltechnisch beleidsplan is een feit. Daarin maken we beleid (en dus keuzes). Toch zijn de vraagstukken complex. Plezier en ontwikkelen van spelers moeten hand in hand gaan. Vanaf wanneer selecteren we? En hebben trainers dezelfde visie? De opvattingen vanuit de KNVB lijken te verschuiven maar zijn nog niet kraakhelder. Meer onderzoek is nodig. s.v. Enkhuizen wil in de jongste jeugd nog niet selecteren. Het zal nog wat jaren vergen om het beleid verder te schaven.

Met de scheidsrechterscommissie wordt er invulling gegeven aan het beleid. Enthousiasmeren van jonge leden en het aanbieden van cursussen helpen in het voorzien van voldoende scheidsrechters.

Sponsoring & PR
De sponsorcommissie is enorm succesvol. Vele sponsoren verbinden zich aan de club. De club is aantrekkelijk. Niet in de laatste plaats komt dit door de uitstralling van de vereniging op website en social media kanalen. Op steeds meer plekken in de vereniging zijn vrijwilligers voorzien van clubkleding.

Club van 100
Het ledenaantal van de club van 100 is stabiel rond de 120/125 leden. Belangrijke inkomsten voor de vereniging. Er wordt gespaard voor een bijdrage aan de pannakooi. Met dank aan bijdragen van het Ondernemersfonds Enkhuizen, de Club van 100 en diverse giften en acties kan de pannakooi in het najaar van 2023 gerealiseerd worden.

Facilitair en toekomst sportpark
De facilitaire ploeg beheert en onderhoudt veel zaken op het sportpark. Een enthousiaste (en nog steeds groeiende) groep vrijwilligers is op maandag en donderdag actief. Voor het eerst helpt een robot aan het begin van het jaar de lijnen krijten. De commissie toekomst Immerhorn is nog altijd bezig met het toekomstvraagstuk. Het voornemen van parkeergelegenheid op eigen terrein en het voorzien van een extra kunstgrasveld is van de baan. De focus wordt verlegt naar de gewenste toekomstige accommodatie. Een proces van een lange adem, veel overdenkingen en optekenen van wat gewenst is. Zaak om samen met de gemeente op te trekken in deze ambities in de hoop het binnen een aantal jaren van de grond te krijgen. Besluit t.z.t. aan de gemeenteraad. Met de ontwikkelingen op het REZ ontstaat een parkeerprobleem. Op drukke tijden en bij activiteiten is de parkeersituatie (en veiligheid) niet optimaal. Dit betreft een tijdelijke situatie. Of dit beter wordt zodra het REZ af is zal moeten blijken. Er gaat in de toekomst een gescheiden fietspad komen vanaf de begraafplaats tot aan de parkeerplaatsen sportpark. Bovenaan de “klucht”.

Toernooien en evenementen
In dit seizoen worden er voor het eerst toernooien gehouden voor alle leeftijdscategorieën. Vijf stuks in totaal is een geweldige realisatie. Ook de Haringstad Cup doet zijn intrede. Gericht op senioren 7x7 (voorheen ook wel bekend als DINDUA OPEN of het Gezelligheidstoernooi). Aan het eind van het seizoen is er voor de jeugd een familiedag met o.a. springkussen en ijsjes.

Kantine en accommodatie
Waar bij de start van de fusie de kantine is voorzien van nieuwe kleuren is er dit seizoen verder gegaan met de inrichting. Nieuwe tafelbladen, stoelen en planten geven de kantine een nieuwe uitstraling. Aan de muur verschijnt zoals reeds lange tijd gehoopt en beloofd een bord waarop alle ereleden en leden van verdiensten van beide verenigingen op prijken.
Er wordt geinvesteerd in de vereniging zonder dat dit een enorme impact heeft op de financiele positie van de vereniging.

In memoriam
Jaap Strating: In het verleden heeft Jaap zich op vele fronten voor de vereniging ingezet. Als bestuurs- en commissielid was hij een gedreven, kundig en vooruitstrevend vrijwilliger. Ook als sponsor was hij jarenlang verbonden aan de club. De laatste jaren was Jaap nog altijd actief bij het klaverjassen.

Jan Bakker: Jan heeft jarenlang bij v.v. DINDUA gespeeld. De laatste jaren was Jan actief lid van het Walking Football. Eerst bij v.v. DINDUA, na de fusie bij s.v. Enkhuizen.

Tot slot
2022-2023 is een seizoen waar we verder zijn gaan bouwen aan de vereniging. Er lopen heel veel zaken goed en er worden mooie dingen gerealiseerd. In een groter wordende vereniging zien we uitdagingen die we zullen moeten trotseren maar samen gaan we vooruit, in kleine stappen.

We zijn dankbaar aan een groeiende groep vaste vrijwilligers die het voetballen mogelijk maakt! Samen verenigen!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!