Vrijwilligerscommissie

09-01-2024

Coördinator vaste vrijwilligers

In het bedrijfsleven zouden we deze commissie personeelszaken noemen of HR. Bij een sportvereniging redelijk nieuw maar onontbeerlijk voor een goed functionerende vereniging. Het hebben van een actief vrijwilligersbeleid word namelijk steeds belangrijker. Blije leden en vrijwilligers.. geeft dat niet voldoening!? Speerpunt van s.v. Enkhuizen!

Coordinator Vaste vrijwilligers

Als Coordinator vrijwilligersplanning weet je precies welke taken er te doen zijn binnen de club. Je beheert een lijst van alle vaste vrijwilligers. Dit zodat we de vrijwilligers makkelijk kunnen benaderen met relevante info of een uitnodiging voor een vrijwilligersavond. Je hoort wanneer welke taken nodig zijn. Vanuit bestuur, kantinecommissie en scheidsrechterscommissie krijg je deze input. Daar waar er gaten zijn communiceer je deze met de betrokkenen. Je zet acties uit en verdeelt waar mogelijk taken binnen de commissie.

Taken

• Coördineren (zorgen voor onderlinge afstemming) van alle vrijwilligers binnen de vereniging, met uitzondering van het algemeen bestuur, waarbij er in het geval van commissies sprake is van het delegeren van de inhoudelijk taken aan de vrijwilligers binnen deze commissies.
  • Opstellen vacatureteksten en deze uitzetten via onze kanalen
  • Vraag en aanbod op elkaar afstemmen
  • Organiseren van informatieavonden over vrijwilligerswerk bij s.v. Enkhuizen
  • Bewaken van de uitvoering van vrijwilligersbeleid en het eventueel bijstellen hiervan na goedkeuring door het algemeen bestuur
  • Bijhouden organogram op website
  • Up to date houden van vrijwilligersbestand

Omvang: 4 tot 6 uur per maand.

Wat bieden wij:

• Begeleiding door de huidige coordinator van
  • Een enthousiast team van mede-vrijwilligers;
  • Een sportieve omgeving;
  • Een vrijwilligersfeest;
  • Een enorm dankbare vereniging!

Benodigde tijd:
De werkzaamheden nemen zo’n 4 uur per maand in beslag.

Akkoordverklaring gedragscode, huishoudelijk reglement en VOG-protocol

Als je reageert op deze vacature, ga je automatisch akkoord met de gedragscode, het huishoudelijk reglement en het VOG-protocol van s.v. Enkhuizen. Deze documenten vind je op.

Gedragscode

Huishoudelijk reglement

Beleidsdocument  VOG

De gedragscode beschrijft hoe we met elkaar omgaan binnen onze vereniging. Het huishoudelijk reglement regelt hoe we dingen regelen binnen onze vereniging. Het VOG-protocol beschrijft hoe we omgaan met het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Als je niet akkoord gaat met een van deze documenten, kun je beter niet reageren op deze vacature.

Met vriendelijke groet,

s.v. Enkhuizen

Reageren op de vacature

Kies bestandWijzigVerwijder